Mission Impossible – avagy Írástudatlan úr kiirtása

A Tanárnő a néptelen utca közepén álló ódon épület kapujához sietett. Mielőtt lenyomta a súlyos kilincset, reflexszerűen hátranézett. Nem követték. A város egyenesen kihaltnak tűnt ezen a korai órán, így senki nem vette észre, ahogy besurrant a kapu kinyíló szárnyai között a sötét lépcsőházba. Jobb kezével a legközelebbi postaládába nyúlt, majd egy kisméretű négyszögletes tárgyat emelt ki onnan. Miután a doboz oldalára nyomta hüvelykujját, a szerkezet azonnal életre kelt, és emberi hangon megszólalt:

„Jó reggelt, Tanárnő! Örömömre szolgál, hogy újra együtt dolgozhatunk!

Mivel Ön a legjobb, ezért bízzuk Önre azt a küldetést, ami a bolygónk jövőjének szempontjából az egyik legfontosabb feladat. Szükségünk van a segítségére!

A küldetése a következő: Fel kell fedezni és meg kell állítania Írástudatlan urat és titkos csoportját!

Alapos okunk van feltételezni, hogy Írástudatlan úr jelenléte és zűrzavart okozó tevékenységei által még mindig aktívan törekszik társadalmunk moráljának lezüllesztésére. Jól ismerjük őt. Aktivitása nagy veszélyt jelenthet a felnövekvő generációk jövőjére, amennyiben nem sikerül mihamarabb elszigetelnünk. Évekkel ezelőtt úgy véltük, sikerült elfognunk és ártalmatlanná tennünk őt, de sajnos nem így történt. Akkor kicsúszott a kezünkből. Úgy tudjuk, Írástudatlan úr kiterjedt bolygószintű kapcsolatainak köszönhetően még ma is jelentős támogató csoporttal rendelkezik. A csoport tagjainak egy része nyíltan felvállalja Írástudatlan úrhoz fűződő viszonyát. Ezek a csoporttagok különböző okokból nem tanultak meg írni-olvasni. Más részük – a tagok jelentős hányada – még önmagának sem vallja be szívesen, hogy kapcsolat fűzi Írástudatlan úrhoz. Ők bár felismerik a betűket, mégsem képesek felfogni és alkalmazni azt a tudásanyagot, amit egy írott szöveg nyújthat a számukra. Ez a veszélyesebb része Írástudatlan kapcsolatainak, hiszen elszenvedője sokszor egyáltalán nincs tudatában képtelenségének.

Írástudatlan úr és csoporttagjai különleges ismertetőjegye a különböző, írásban megfogalmazott feladatok elvégzésére illetve szövegek tartalmának közvetlen alkalmazására való képtelenség, valamint az ebből fakadó kudarc legkülönbözőbb megnyilvánulásai, akár dühkitörések vagy bűnözés formájában. Írástudatlan úr csoportjának tagjai általában sikertelenek az életben, és sokszor érzik magukat butának. 

Tanárnő, segítenie kell megállítani Mr. Írástudatlant és csoportját! Küldetésének teljesítésében nem lesz egyedül. Az Alkalmazott Oktatástan Magyarország hatékony és szakértő csapata csak arra vár, hogy segítsen Önnek. Keresse meg őket és győzzenek együtt! 

Ez az üzenet 10 másodperc múlva megsemmisül. Sok sikert, Tanárnő!”

Aki ismeri a Mission Impossible c. mozifilmsorozatot, az tudja, hogy mindig hasonlóan kezdődtek a lehetetlenebbnél lehetetlenebb küldetések. De az csak egy filmsorozat volt. Kitalált történetek, kitalált szereplőkkel, amit a kényelmes fotelünkből nyugodtan néztünk végig. Azonban Tanárnő küldetése nem kitalált történet és nem kitalált szereplők játsszák a szerepeket.

Az ENSZ szeptember 8-át az írástudatlanság elleni küzdelem világnapjává nyilvánította 1965-ben, mert a fenti küldetés még nemhogy nincs befejezve, de sajnos, a statisztikák évről évre azt mutatják, hogy egyre messzebb kerülünk a teljesítéstől.

A világon 750 millió* analfabéta és még sokkal több funkcionális analfabéta él, ebből több százezer Magyarországon. Hiába az oktatásba ölt milliárdok, reformok, új tankönyvek, mégis egyre nő azoknak a gyerekeknek a száma, akik nagyon komoly olvasási zavarokkal küzdenek.
*Forrás: UNESCO Institute for Statistics, July 2017

Bár vannak, akik generálják ezt a helyzetet és el akarják hitetni velünk, hogy nincs megoldás és együtt kell élnünk a problémával, az Alkalmazott Oktatástan Magyarország munkatársai minden nap bebizonyítják, hogy ez nem igaz. Nem lehetetlen küldetés Írástudatlan úr és csapata megállítása. Az L. Ron Hubbard által kifejlesztett tanulási módszertanra épülő olvasástanítási program és a Tudáskulcs munkafüzetek azok az eszközök, amelyek minden Tanárnőnek segíteni tudnak a fenti küldetés teljesítésében, és elhozhatják azt a napot, amikor már nem lesz szükség az Írástudatlanság elleni küzdelem világnapjára.

Tekintsd meg egyik projektünkben résztvevő pedagógusok tapasztalatait (2010/11-es tanév):

Csatlakozz hozzánk, kérd tájékoztatónkat, és figyeld meg saját magad, hogy mire képes ez a módszer!

Szeretettel,
az Alkalmazott Oktatástan
munkatársai

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .